Suprafata construita: 3.315 mp + terase 

Dispunere nivele: 2D + P + 4E

Localizare: urban (Sibiu)

Structura: cadre BA si diafragme BA

 

Pe un teren cu o suprafata de paroximativ 2000mp, in apropiata vecinatate a Aeroportului Sibiu, in drumul spre Alba Iulia, am propus o abordare alternativa peisajului construit, a unor locuinte rezidentiale care sa se integreze in peisaj, si care sa adopte o imagine moderna, contemporana.

Terenul, cu o diferenta de nivel pe latura de sud de cca. 7 m fata de strada de acces are forma trapeizodala neregulata. De asemena, chiar la strada de acces terenul are si in directia cealalta o cadere de cca. 3,5m. Acest avantaj a fost folosit in a oferi o panorama asupra orasului Sibiu.

Deschiderea terenului spre panorama Sibiului se face pe latura de nord si est, insa se poate vedea si din latura sud-estica, de asemenea. Partea de vest a terenului, care este catre strada de acces, a trebuit sa fie tratata diferit, din considerente de orientare si de estetica, sa creeze un semnal in peisajul arhitectural. Din aceasta configuratie a terenului a trebuit sa gasim o rezolvare a noului imobil, posibil de a fi etapizata,  din considerente de usurinta in executie si de asemenea din considerente de investitie si de minimizare a riscurilor financiare.

In conditiile premiselor de mai sus, propunerea a avut la baza doua corpuri de cladire, unul cu regim de inaltime D+P+2E si al doilea cu 2D+P+4E, demisolul fiind comun celor doua corpuri, insa putand fi executat in doua etape diferite datorita rostului seismic prevazut. 

Astfel, corpul A  - The Black - acomodeaza 8 apartamente, dispuse pe 3 niveluri - parter si 2 etaje. La parter sunt doua apartamente de 3 si respectiv 4 camere, cu terase largi si cu vitraje ample. La etajul 1 si 2 ale corpului A sunt dispuse cate trei apartamente de 2 camere, in total 6 unitati de locuit.

Corpul B - The White - acomodeaza 20 de unitati de locuit, si este alcatuit preponderent din apartamente de 2 camere. La etajele 2, 3 si 4 exista insa cate un apartament de 3 camere pe fiecare din acestea. Apartamentele de 3 camere au orientare catre vest si sud, iar cele de 2 camere au orientare est , sud si sud-est.

Fiecare apartament are asigurat locurile de parcare necesare, si de asemenea, au fost prevazute locuri de parcare suplimentare pentru vizitatori in proportie de 20% fata de cele necesare pentru unitatile de locuit. Demisolul, care adaposteste parcajul si doua camere tehnice aferente fiecarui corp de cladire, este deschis, asa incit toata partea de circulatie libera a aerului nu este stanjenita in niciun fel, realizandu-se astfel venitilarea intregului spatiu. Din punct de vedere estetic, golurile pentru ventilarea demisolului au fost prevazute cu lamele de culoare inchisa asa incat sa se limiteze praful si zapada in timpul anotimpului rece.

Accesul auto pe teren se face pe firul de circulatie dinspre Aeroportul Sibiu si se accede in prima parte a terenului de unde se coboara catre parcarea exterioara sau interioara. Accesul catre unitatile de locuit din zona de parcare se face direct prin nodurile de circulatie ce coboara pana la nivelul demisolului. Accesul pietonal, mai putin frecventat avand in vedere locatia terenului, se face din trotuar direct catre zonele de acces in cele doua corpuri de imobil prin intermediul unei rampe pietonale, care "pluteste" deasupra unei zone verzi.

Atat parcajele cat si aleile si caile de acces betonate au fost limitate cat de mult, si duse catre spatele terenului asa incat sa se poata crea in zona de proximitate a strazii de acces o zona verde cat mai mare si pe care s-au prevazut arbori si arbusti asa incat sa creeze o bariera verde de vegetatie ca protectie fonica in primul rand si ca protectie pentru luminile farurilor pe timp de noapte.

Din punct de vedere estetic, cromatica s-a dorit una simpla, dar de efect. Albul si negrul, non-culori, se integreaza in peisaj si de asemenea armonizeaza cele doua corpuri de cladire, creeaza un dialog intre acestea. Pe laturile de sud si est, avem citeva puncte de accent marcate cu sticla colorata in masa, de culoare rosie. Ambele volume de cladire au atit alb, cit si rosu, si accentele rosii, insa ponderea lor difera. Zona de demisol este tratata cu un gri inchis, asa incat sa dea senzatia de soliditate si sa aseze cladirea pe teren din punct de vedere al perceptiei.

Copertinele evazate si iesite in consola au dublu rol - unul de a proteja din punct de vedere al insoririi directe in interiorul locuintelor si cel de-al doilea rol este de a da o dinamica ridicata constructiei. Din punctul de vedere al protectiei la insorirea directa, inclusiv balcoanele / terasele joaca acest rol pentru apartamentul de la nivelul inferior. Perceptia fatadelor de la strada de acces va fi una predominant dinamica, deoarece majoritatea fluxului este cel auto, iar cel pietonal mult diminuat in zona respectiva.

Nu in ultimul rand, intregul concept a tinut cont de o posibila reconversie a spatiilor din locuinte in imobil de birouri, iar in acest sens traseele verticale au fost concepute in consecinta. Chiar si inaltimile de nivel pot acomoda la nevoie un sistem de ventilatii asa incit functionarea in regim office sa fie eficienta. De asemena, din modularea apartamentelor se pot realiza apartamente cu suprafete diferite, prin comasarea altor doua.

Adauga la Proiecte favorite

Ansamblu rezidential cu 28 apartamente de 2, 3 si 4 camere

Proiecte similare

Imobil rezidential P+10 cu 66 apartamente (Cod: BWFE)

Imobil rezidential P+10 cu 66 apartamente Suprafata construita: 4.310 mp + terase [66 apartamente de 2 si 3 camere [...]

Imobil 35 apartamente, Bucuresti (Cod: BVA)

Suprafata construita: 3.700 mp + terase [35 apartamente de 2 si 3 camere] Dispunere nivele: S + P + 3E + 5Er [...]

Proiecte blocuri noi de locuinte (Cod: DDUA)

Suprafata construita: 2.150 mp + terase per unitate x 4 blocuri cu 26 apartamente de 2 si 3 camere [20 ap de 2 cam [...]
Folosim fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experienţă mai bună online și pentru a îmbunătăți acest site. Continuând să utilizați acest site, vă dați consimțământul asupra utilizării cookie-urilor. Pentru mai multe informații vă rugăm să accesați pagina Despre cookie
OK